Nieuwe digitale cameras (4)
Objectieven & Lenzen (3)
Online foto service (1)
Test foto's & Foto galerie (1)

Olympus macroflitser voor OM-D camera's

Ilse Jurriën : 2016-12-16 13:50:00
Olympus STF-8 macroflitser voor OM-D camera's : Olympus heeft een nieuwe macroflitser geïntroduceerd, als aanvulling op haar professionele camerasysteem. Olympus doet er met de OM-D alles aan om beroepsfotografen en andere fotoliefhebbers precies te geven wat ze willen. De nieuwe OM-D E-M1 Mark II heeft de grenzen verlegd op het gebied van snelheid en mobiliteit, en het hele systeem is erop gericht om zowel beroeps- als hobbyfotografen enthousiast te maken voor de veel lichtere apparatuur. Het brede aanbod accessoires is nu uitgebreid met de nieuwe macroflitser STF-8, die vanaf december 2016 verkrijgbaar zal zijn voor € 499.

Olympus E-PL8 review

Ilse Jurriën : 2016-10-10 12:00:00
Olympus PEN E-PL8 review : De Olympus PEN E-PL8 volgt de twee jaar oude PEN E-PL7 op. Het is een gebruiksvriendelijke spiegelloze systeemcamera met verwisselbare lenzen voor beginnende fotografen, die hun fotografiekennis opgedaan met een smartphone naar een hoge niveau willen tillen. Net als het voorgaande model is de E-PL8 ontworpen voor de stijlbewuste vrouw. Er is duidelijk veel aandacht uitgegaan naar het ontwerp van de camera. Ook heeft Olympus een uitgebreide reeks fashion accessoires ontworpen die op elke PEN camera toepasbaar is.

• Lees onze Olympus PEN E-PL8 review.

Mode accessoires voor PEN camera's van Olympus

Mark Peters : 2016-10-04 10:20:00
Olympus PEN camera accessoires : De Olympus PEN is niet zomaar een apparaat, maar een uiterst modieuze fotocamera waar een reeks nieuwe mode accessoires voor zijn ontwikkeld. Veel internationale mode-bloggers, onder wie Camilla Pihl, Paula Ordovás, Hanna Schumi, Kayla Seah, Sarah Mikaela en Anne-Kathrin Strauß, hebben een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de nieuwe PEN accessoires. Deze bloggers hebben Olympus laten kennismaken met de allernieuwste mode trends. Olympus heeft nu een prachtig assortiment mode accessoires die direct in het oog springen en het plaatje helemaal afmaken. Deze accessoires zijn niet alleen beschikbaar voor bestaande modellen maar ook voor de nieuwe PEN E-PL8 die vorige maand tijdens de Photokina geïntroduceerd is.

Serviceprogramma voor de Olympus OM-D E-M1 Mark II

Mark Peters : 2016-10-04 09:30:00
Olympus OM-D E-M1 Mark II premium service programma : Het onderhouden van fotoapparatuur is een belangrijke taak voor iedere fotograaf. Als je hobbymatig je fotocamera gebruikt is het vaak een kleine moeite om je toestel achteraf schoon te maken voor hergebruik. Bij professioneel gebruik is er vaak geen tijd voor preventief onderhoud waardoor de camera na een opdracht weer snel in de tas beland. Het premium serviceprogramma voor de Olympus E-M1 Mark II en bijbehorende M.Zuiko Digital objectieven is speciaal opgezet om tegemoet te komen aan de wensen van professionele fotografen. Het zorgt ervoor dat u zich volledig kunt concentreren op dat wat echt belangrijk is: het maken van adembenemende digitale foto's.

E-PL8 is de nieuwe PEN camera van Olympus

Mark Peters : 2016-10-03 11:45:00
Olympus E-PL8 PEN camera : Op zoek naar meer mogelijkheden en inspiratie in digitale fotografie? Maak kennis met de nieuwe PEN systeemcamera van Olympus. Het moderne design van de nieuwe PEN camera van Olympus combineert een groot gebruiksgemak en klassieke lijnen met leren accenten en contrasterend metaal dat ervoor zorgt dat de E-PL8 net zo straalt als jijzelf. De bijpassende camerariemen uit het aanbod modeaccessoires maken deze professionele camera tot een item waar niet alleen jij maar ook anderen weg van zullen zijn. De Olympus E-PL8 prijs (losse body zonder lens) bedraagt 449 Euro. De fotocamera is leverbaar in een aantal kleurvarianten en er zijn tal van optionele accessoires beschikbaar.

Olympus PEN E-PL8 test foto's

Ilse Jurriën : 2016-10-01 22:40:00
Olympus PEN E-PL8 review : Onlangs heeft Olympus een nieuwe PEN aan haar line-up van systeemcamera's toegevoegd. In lijn met de complete serie, is de PEN E-PL8 een modieuze verschijning die met name de vrouw zal aanspreken. Al jaren is Olympus de enige camera fabrikant die bij haar ontwerp serieus rekening houdt met de wensen van de modieuze vrouw. Niet alleen is de Olympus PEN E-PL8 een prachtige camera om te zien, de gebruiksvriendelijke camera heeft een enorm fijne handligging en er zijn tal van stijlvolle fashion accessoires verkrijgbaar. De E-PL8 is een lichte en compacte camera met een metalen body. Daarnaast is de camera voorzien van een kantelbaar touchscreen met automatische selfiemodus.

Olympus OM-D E-M1 Mark 2

Mark Peters : 2016-09-21 14:40:00
Olympus OM-D E-M1 Mark II professionele digitale camera : Olympus Nederland doet er alles aan om beroepsfotografen, hobbyfotografen en andere fotoliefhebbers de tools te geven die nodig zijn om de beste fotografische prestaties te halen. De Olympus OM-D E-M1 Mark 2 camera zal alle verwachtingen overtreffen met een weergaloze beeldkwaliteit en ongekend prestaties. Terwijl anderen vaak zware en logge apparatuur mee moeten slepen, beschikt de toekomstige eigenaar van de OM-D E-M1 Mark 2 over een bijzonder handzaam apparaat dat hij eenvoudig overal mee naartoe neemt. De OM-D E-M1 Mark 2 behoort tot de beste Olympus camera's. De Olympus E-M1 Mark II zal verkrijgbaar zijn als losse body, en als kit in combinatie met de M.ZUIKO DIGITAL ED 12-40 mm 1:2.8 PRO-lens.

Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100mm lens

Mark Peters : 2016-09-21 12:08:00
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100mm 1:4.0 IS Pro lens : Professionele fotografen kunnen nu licht bepakt op reis gaan terwijl ze toch over professionele zoommogelijkheden beschikken. Deze Olympus lens biedt ongeëvenaarde, zeer veelzijdige professionele opnamemogelijkheden die zich vertalen in adembenemende prestaties dankzij onder andere het Sync IS-systeem, dat in combinatie met een compatibele camera een compensatie biedt tot 6.5 EV-stappen. De 8,3x zoom Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100mm 1:4.0 IS PRO beslaat een brandpuntsbereik waarvoor eerder een tweede lens vereist was om dezelfde kwaliteit te realiseren. De Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100 mm 1:4.0 IS PRO lens zal vanaf november 2016 in Nederland verkrijgbaar zijn voor € 1299,- inclusief BTW.

Olympus M.Zuiko Digital ED 30mm macro lens

Mark Peters : 2016-09-21 12:07:00
Olympus M.Zuiko Digital ED 30mm 1:3.5 macro objectief : Er is een nieuwe toonaangevende macrolens beschikbaar voor compacte digitale systeemcamera's: de lichtgewicht Olympus M.Zuiko Digital ED 30mm 1:3.5 macro lens die beschikt over de sterkste vergroting (2,5x) en de kortste scherpstelafstand van slechts 9,5cm. Bij deze afstand kunnen ambitieuze hobbyfotografen hun creatieve repertoire uitbreiden en fascinerende details in de natuur vastleggen die anders voor het blote oog verborgen zouden blijven. Een andere belangrijke functie voor natuurfotografen is het vrijwel geruisloze focusmechanisme en het lichtgewicht design. Tijdens tests vertaalde dit zich in een 20-30% betere autofocus respons in vergelijking tot conventionele macro objectieven - en dat betekent een cruciaal voordeel voor Olympus OM-D- en PEN-fotografen.

Olympus M.Zuiko Digital ED 25mm lens

Mark Peters : 2016-09-21 12:05:00
Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm 1:1.2 PRO objectief : De Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm 1:1.2 PRO (35mm equivalent: 50mm) is ontworpen voor de beste prestaties en verlegt de grenzen van een 'prime-lens'. Een ongekend snelle AF zorgt altijd en overal voor een geweldige opnameprecisie. Deze nieuwe lens uit de toonaangevende M.Zuiko PRO-serie biedt de hoogste resolutie en presteert geweldig bij weinig licht. Het maximale diafragma van 1:1.2 zorgt voor een ongekende scherpte en helderheid, zelfs aan de rand van het beeld, met adembenemende bokeh-effecten. De Olympus M.Zuiko Digital ED 25mm 1:1.2 PRO bestand tegen stof, spatwater en temperaturen onder het vriespunt - en dat maakt dat u 'm onder alle weersomstandigheden kunt gebruiken, waar u voor uw opdracht ook moet zijn.

Olympus FL-900 R externe flitser

Mark Peters : 2016-09-21 10:22:00
Olympus FL-900 R flitser : Olympus heeft op de Photokina beurs in Duitsland een reeks nieuwe producten aangekondigd waaronder een nieuwe flitser. De krachtige flitser vormt een perfect maatje voor de tevens aangekondigde Olympus OM-D E-M1 Mark II. Het hoge richtgetal van 58 en de mogelijkheid om snel repeterende opnamen te maken onder slechte weersomstandigheden maken de Olympus FL-900 R flitser tot een waardevol accessoire voor professionele fotografen. Terwijl anderen noodgedwongen hun fotoapparatuur moeten inpakken, kunt u gewoon blijven fotograferen. De behuizing van de Olympus FL-900R is immers bestand tegen stof, spatwater en temperaturen onder nul. Deze externe flitser van Olympus zal in Nederland verkrijgbaar zijn vanaf december 2016 voor een prijs van € 599,- inclusief BTW.

Olympus PEN E-PL8 systeemcamera

Mark Peters : 2016-09-21 09:45:00
Photokina nieuws: Olympus presenteert nieuwste PEN camera : Het nieuws dat Olympus op de Photokina 2016 fotografiebeurs de E-PL8 systeemcamera zou introduceren was ons al eerder bekend. De Photokina is inmiddels van start en Olympus heeft haar allernieuwste Micro Four Thirds camera officieel aan de pers en publiek getoond. De Olympus PEN E-PL8 is een stijlvolle digitale camera die zeker door vrouwelijke fotografen zal worden bemind. De fotocamera maakt het mogelijk om op een eenvoudige wijze foto- en videomateriaal te verspreiden via sociale mediawebsites. De camera is compact en licht genoeg om hem eenvoudig overal mee naartoe te nemen. Het kantelbare LCD scherm is perfect voor het maken van selfies en is daarnaast ook nog eens uitgerust met touchscreen functionaliteit.

Olympus PEN E-PL8

Ilse Jurriën : 2016-09-18 10:40:00
Photokina 2016 Olympus E-PL8 systeem camera : Slechts één dag voor Photokina 2016 van start gaat zal Olympus haar nieuwe camera introducties bekend maken. Aankomende maandag zal Olympus de PEN E-PL8 systeem camera onthullen. In maart lekte de eerste foto's van deze compacte en stijlvolle Micro Four Thirds camera al uit. De volledig metalen behuizing krijgt een kleine design update, zo is de grote greep uit de E-PL7 vervangen voor een kleinere grip. Veel van de specificaties zijn gelijk gebleven. De Olympus E-PL8 beschikt over een 16.1 megapixel Live MOS sensor met een ISO bereik van 200 - 25600. Ook is er een snel autofocus systeem aanwezig evenals een 3-assige beeldstabilisatie aanwezig.

Olympus TG-Tracker

Mark Peters : 2016-06-23 10:45:00
Olympus TG-Tracker 4K Actiecamera : Olympus Nederland introduceert de waterdichte TG-Tracker actie camera. Uiterst solide en flexibel: de nieuwe 4K actiecamera van Olympus voegt trackinginformatie toe en helpt zo uw prestaties te verbeteren. Tien jaar nadat Olympus haar fotografische technologie voor het eerst verpakte in een zeer robuuste en stevige behuizing, tilt de Olympus TG-Tracker de actiecamera met logfunctionaliteit naar nieuwe hoogten, en diepten. Conventionele actiecamera's blinken vaak uit op één vlak maar schieten tekort op andere gebieden, zoals beeldkwaliteit, opnamekeuze of batterijduur. Maar de nieuwe Olympus 4K actiecamera kan meer dan zijn concurrenten. En hij is vanaf juli 2016 te koop voor € 349,- inclusief BTW.

Olympus 4K-video actiecamera

Mark Peters : 2016-06-23 10:25:00
Olympus TG-Tracker waterdichte actiecamera : Fotografen met een TG-Tracker profiteren van de high-end imaging-kennis van Olympus met een camera die veel vergelijkbare camera's van andere fabrikanten het nakijken geeft. Dit is o.a. te danken aan de 5-assige beeldstabilisatie voor video, de prestaties van de verwisselbare batterij en de uitklapbare kleuren-lcd waarmee u gemakkelijk het kader van een opname bepaalt en het resultaat kunt beoordelen. Verder legt de groothoeklens een beeldhoek van 204° vast en daardoor ziet u details die u in eerste instantie waren ontgaan. De actiecamera is zeer geschikt voor het vastleggen van 4K-video dankzij dezelfde TruePic VII-beeldprocessor die we tegenkomen bij een aantal high-end digitale camera's van Olympus.

Korting op Olympus digitale cameras en objectieven

Mark Peters : 2016-05-02 21:35:00
Olympus Nederland start bonuskorting campagne : Nadat Nikon recentelijk korting op lenzen heeft aangekondigd, is het nu de beurt aan Olympus. Met voor vele onder ons het vakantiegeld op komst, is er vast en zeker een mooie nieuwe lens voor je Olympus OM-D camerasysteem te bemachtigen. Dus sla je slag met deze zogenaamde 'Bonus' korting en profiteer van diverse aanbiedingen op Olympus digitale camera's en M.ZUIKO objectieven. Binnen de nieuwe kortingsactie vallen twee modellen uit de OM-D camera serie en vijf modellen uit de M.ZUIKO DIGITAL serie. Wie tussen 2 mei en 31 mei 2016 één van deze Olympus producten aankoopt, heeft recht op een aantrekkelijke korting van maximaal € 125,- per product - en maximaal € 725,- als alle producten worden aangeschaft.

Olympus Tough TG-870

Mark Peters : 2016-03-22 08:10:00
Olympus TG-870 robuuste digitale camera : Olympus Nederland introduceert de Tough TG-870 compact camera. De nieuwe Tough TG-870 - Wat de omstandigheden ook zijn, de opnamen zijn geweldig en kunnen overal en altijd direct worden gedeeld. Toegegeven, zelfs de gemiddelde smartphone maakt in veel gevallen leuke plaatjes, maar wat als uw kostbare mobiele telefoon niet is opgewassen tegen de omstandigheden? Wanneer u in het zwembad bent, of aan de middellandse zee? Wanneer u de top van die geweldige berg hebt bereikt en van het spectaculaire uitzicht wilt genieten, of wanneer u prachtige gekleurde vissen ziet tijdens het snorkelen? Of wanneer uw tas onder het zand zit en u ‘m achteloos in de boot of auto gooit? Is uw smartphone daar tegen bestand?

Olympus PEN-F high-end systeemcamera

Mark Peters : 2016-01-27 09:30:00
Olympus PEN-F camera body : Olympus Nederland introduceert de PEN-F. De definitie van stijl en functie in fotografie – High-end camera’s zagen er nog nooit zo goed uit én voelden ook nog nooit zo goed: de PEN-F is de nieuwe definitie van stijl en functie in fotografie. Het is een uniek stukje vakmanschap dat alles in zich heeft om uit te groeien tot een waar icoon. Het is een camera voor mensen die de fijne dingen in het leven weten te waarderen. De PEN-F staat zonder meer garant voor foto’s van wereldklasse. Maar hij biedt nog veel meer. De ontwerpers van de nieuwe PEN-F body hebben geavanceerde optische kenmerken gecombineerd met een stukje erfgoed, hedendaags design en innovaties en dat vertaalt zich in een geweldige digitale camera.

Nintendo Switch review
Olympus TG-5 premium digitale camera
Olympus Tough TG-5 waterdichte camera